23 Ağustos 2014 Cumartesi

SIKIŞAN OJE KAPAĞI NASIL AÇILIR?

Merhabalar! Bugün adeta yapışan oje kapağını nasıl açabiliriz ondan bahsedeceğim. Dün gecemin büyük kısmını ojemi açmaya ayırdım. Hırs yaptım adeta :) Erkek arkadaşım denedi, kapağa sıcak uygulama yaptım ama sonuç alamadım. Sıcak suya sokmak, kapağını sert bir yere vurmak ojeye zarar verebilen uygulamalar olduğu için de bunu yapmadım. İnternette biraz dolaşmaya karar verdim ve bir uygulama dikkatimi çekti. Bildiğimiz ambalaj lastiği(poşet lastiği de deniyor.) ile ojeyi açabileceğimiz söylenmişti. Kapağa dolayın ve çevirin açılıyor diyorlardı. Hemen denedim. SONUÇ:Hüsran. Çünkü anlatımda mantığına yer verilmemişti. Ben de kendim çözdüm bir şekilde ve anlatmak istedim :) İşte benim açılmayan ojem!

Kapağa verdiğim zararı görebilirsiniz. Bunu kesinlikle yapmayın! Kapağı boşverin dişlerinizin sağlığı için de çok yanlış. (Ben hırs yapmıştım, bana bakmayın:) )
Evet dediğim gibi okuduğum yazıda mantığından bahsedilmemişti. Tabi ki çok kolay. Kurtarıcı lastiğimizin ojenin kapağının altına girmesi gerek. (hepsi değil ilk dolayacağımız kısım girse yeter.) benim ojemin kapağı çok sıkılmıştı. Bu küçük lastik bile girmiyordu önce. Kapağın dibine bakarsanız orda da deformasyon göreceksiniz. Lastik girsin diye önce biraz açmam gerekti.( ip makası kullandım)
Lastiği ip dolar gibi kapağın dip kısmına doluyoruz. (İlk kısmın kapağın altına girmesine dikkat ederek.) Ve çeviriyoruz.
İşte sonuç bu şekilde oluyor. 
NOT: Ben ojelerin kapağını temizleyerek bırakırım ve asla yapışmaz, bu ojeyi arkadaşıma vermiştim ve gelince açamadım. Yukarıda temizlenmiş halini görüyorsunuz. (Ojemi dün gece açtım bugün sizin için tekrarlayıp fotoğrafladım.) Sizde oje sürdükten sonra kapağa akan, bulaşan ojeleri silerseniz bu sorunla karşılaşmazsınız. Umarım faydalı bir yazı olmuştur. 
Sevgiyle kalın...




6 yorum:

  1. Gerçekten faydalı bir yazı olmuş:)

    YanıtlaSil
  2. Iade i ziyarete gelip bunu öğrendiğime çok sevindim severek takibe aldım sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı olduysa ben de çok sevindim :)

      Sil
  3. Bilgi icin tesekkurlerr cok yararli olmus :-). Hemen geldim sayfana opucukler :-)

    YanıtlaSil
  4. Ben ojeyi ters çevirip iki elimin arasında hızlıca ileri geri çeviriyorum ve kolayca açılıyor. O da işe yaramazsa ocağa hafifçe tutuyorum ve ısıdan şıp diye açılıyor. Aman çok tutmamaya özen gösterin, kapak eriyebiliyor :))

    YanıtlaSil